Tamara in Engeland

18 en tandarts-angst.

Hiiiiiiii!

Het is alweer donderdag! Wauw! Wat heb ik deze week allemaal gedaan?

Maandag ging ik voor de eerste keer alleen met de kinderen de deur uit. Ja, ik mag ze nu in m'n eentje brengen en halen. Gelukkig ging alles goed en heb ik Rafe veilig de bus uit gekregen. Blijft toch lastig, die buggy uit de bus krijgen. Het was super gezellig en Isla is heel braaf geweest, haha. "I spy with my little eye..." is het dagelijkse onderweg spelletje. 's middags naar de bank gegaan om te vragen hoe lang het ging duren. Dat wisten ze niet. Ugh please. Voordat ik de kids weer op ging halen ben ik naar de Bieb gegaan en heb ik mezelf lid gemaakt. Super makkelijk en gratis!

Dinsdag had ik afgesproken met een Duitse Au Pair, dat was super gezellig! Linde had me al verteld dat het soms vermoeiend is om met mensen te praten die de taal niet zo goed kunnen. Ik snap nu wat ze bedoelde. 's Avonds ben ik naar de pub geweest met Nederlandse Au Pairs. We hebben het netjes gehouden bij diet coke, niets geks. Daarna zijn we fish and chips gaan eten, we hadden honger. Dinsdag was een hele gezellige dag!

Woensdag bracht Sam de kids naar school en mocht ik uitslapen.! Ja! En het was heerlijk! Toen ik wakker werd zag ik de email van Lloyds dat alles goed is gegaan en ik binnenkort m'n pasje krijg. Jeuj! 's MIddags naar Hammersmith gegaan waar ik had afgesproken met een Poolse Au Pair. Voor de eerste keer Japans gegeten. Best wel lekker, maar niet 100% mijn ding. Toen we in een parkje zaten bood ze me een toffee aan. Oke, eentje dan. DAT HAD IK NIET MOETEN DOEN. Achteraf ben ik ook echt boos op mezelf. De toffee bleef aan m'n kies hangen en natuurlijk kan nooit iets goed gaan bij Tamara, vulling eruit. Ik kon wel janken. Als er iets is waar ik een hekel aan heb, is het wel de tandarts. Ja, ik ben 18 en bang voor de tandarts, ik geef het toe, ik kan er niks aan doen. Maar een gat in je gebit is ook niet fijn. Met een smoes naar huis gegaan. Meteen gegoogled naar een tandarts. Maar het was al vrij snel tijd om de kids op te halen. Onderweg gaf Rafe aan dat hij een vieze luier had. Mensen, ik heb voor de eerste keer een poepkont verschoond. Gelukkig werkte Rafe heel goed mee en was het dus niet zo lastig, haha. Toen kwamen we erachter dat er een kat in de tuin zat. Een vreemde kat. Isla vond het allemaal wel leuk. Rafe was eerst heel gefascineerd, daarna heel bang en moest ik 'm optillen. Hij legde heel lief z'n hoofdje op m'n schouder, maar ik mocht "Kitty" niet wegjagen. Toen ik hem neerzette deed hij meteen z'n armpjes omhoog dat hij toch echt weer opgetild wilde worden. Zo schattig. Na een tijdje vond hij het niet meer leuk om naar de kat te kijken en moest ik hem neerzetten. Hij pakte een glittertasje van zijn zus uit de speelgoedkist, pakte m'n hand en sleepte me mee naar de bank. Hij is zo schattig. We hebben even een boekje gelezen. Toen keek hij heel bang naar het raam en vroeg "Gone?" Ik zei ja, maar de kat was niet weg. Dus ging hij kijken en was weer bang. Toen heb ik de kat toch maar weggejaagd en een paar minuten later kwam Kate thuis. Toen de kids op bed lagen, heb ik gegeten en ben ik vroeg naar bed gegaan.

Donderdag is opa en oma dag, dus brengen en halen die de kids van school. Ik moest wel even helpen vanochtend en toen iedereen weg was, voelde ik me echt even rot. Ik was moe, ik kon amper drinken omdat er nog steeds een gat in m'n gebit zat, ik wilde niet naar de tandarts en ik wist ook niet wat ik met de verzekering aan moest. Toen kwam de neiging naar heimwee waar ik al bang voor was. Ik ben niet zo goed met tegenslagen, dat geef ik maar gewoon heel eerlijk toe. Na wat tranen en wat emotionele steun van mams via Whatsapp, toch de verzekering gebeld. Toen al m'n moed verzameld en naar de tandarts gegaan. Met tranen in mijn ogen uitgelegd wat er aan de hand was. Gelukkig waren het aardige mensen en hebben ze me enigzins gerust gesteld. Ik kon over een uur en een kwartier terecht. Even naar huis gegaan en formulieren voor de tandarts ingevuld en toen terug. Met buikpijn heb ik daar zitten wachten. Buikpijn voor niets, want de tandarts was heel aardig en heeft me helemaal gerustgesteld en heeft er een noodvulling ingepropt. Een afspraak gemaakt voor een echte vulling en ik voelde me weer gelukkig. Het "Ik-heb-vlinders-in-mijn-buik-want-ik-heb-een-geweldige-baan-in-dsibwfbsdincijnfs-Londen" was terug en ik kwam onderweg een kapperszaakje tegen waar ik een schaar heb gekocht. Heel gezellig gelachen met de eigenaar. Ik vertelde dat ik zelf m'n haar wil gaan knippen (sorry mam, ik hou van je) en dat als het mis zou gaan, ik m'n kop kaal zou scheren. Hij moest heel hard lachen en zei dat ik dan bij hem een pruik kon kopen. Na een vrij lang gesprek over haar, Nederland, Londen en pruiken, ben ik met een grote glimlach op m'n smoel naar huis gegaan om via skype mijn noodvulling te showen aan m'n moeder. Ook even een geluksmomentje toen ik mijn kalender omdraaide. De oktoberfoto is de collage van foto's van de vrienden van wie ik de kalender heb gekregen. En ze zijn zo leuk! :) Toen ik op de klok keek schrok ik, 12 uur! Ik had 1230 een afspraak met een Oostenrijkse Au Pair! Ik heb met m'n luie kont de bus gepakt (OH JA! Mijn host parents moesten even uitzoeken hoe auto top up werkt, dus heb ik voor deze maand een bus pass, dus kan ik onbeperkt met de bus. Ja, ik ben gelukkig.) en was gelukkig nog 10 minuten te vroeg. Das toch wat anders dan mijn vertrouwde 30 minuten, haha. Weer een hele gezellige middag gehad. En nu ben ik aan het bloggen.

Dus, veel nationaliteiten deze week! En morgen is het alweer vrijdag! Ik heb heeeeeeeeeeeel veel zin in dit weekend. Ik heb leuke afspraken staan, waaronder een videa hangout (dat is skype van google) met m'n Clique! En andere HELE leuke dingen. :D

Nu ga ik eventjes niks doen tot de kids thuis komen!

Liefs,

Tamara

Reacties

Reacties

monika

o meis..
ach een kale kop staat je ook wel goed..
weer leuk geschreven hoor meis,ik ga vlug uit printen want je heb veel computerloze fans die zitten te wachten op een nieuw verhaal.
dikke dieto xx

Diny

Hoi Tamara. Een kleine troost: ik heb het ook niet zo op de tandarts. Ga liever naar de kapper ????.

Fijn weekend en groetjes,
Diny

Diny

Grappig: bij ??? stond een smiley ;-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active