Tamara in Engeland

Hamburgermutsen

Hai allemaal!

Zoals jullie waarschijnlijk al in de gaten hebben, ben ik niet zo'n trouwe blogger, sorry. Maar nu heb ik eindelijk tijd. Whoohoo! Ik was gebleven bij woensdag.

Woensdag had ik afgesproken met Kim, een Nederlandse Au Pair die me op facebook heel lief een berichtje had gestuurd, om te vragen of we een keer konden lunchen ofzo. Natuurlijk! Ik besloot met de bus te gaan, want was goedkoper. We hadden afgesproken bij station Baker Street en daar gaat direct een bus heen die bij mij in de buurt stopt. En als je in de bus zit, zie je nou eenmaal meer. Ik ben heel toeristisch bovenin voorin gaan zitten. Zo leuk. :) Ik ben er ook achter gekomen dat ik met die bus ook bij Oxford Street kan komen, wat erg belangrijk is. Ook stopt de bus bij Harrods. Erg handige bus dus. Bij Baker Street aangekomen was ik natuurlijk weer een half uur te vroeg. Maar gelukkig duurde het wachten niet zo lang, mensen kijken vermaakt prima. Het was meteen heel gezellig en we hebben allebei een 3 pound meal deal gehaald bij Tesco's. Dat is een broodje/salade, drinken en een snack voor 3 pond. I-de-aal. Toen zijn we door Regents park gelopen, heel mooi. En toen kwam dus de challenge, Primrose Hill op klimmen. Er dus toch maar weer achter gekomen dat ik écht wat moet gaan doen aan mijn conditie. Terwijl we genoten van ons uitzicht lekker gegeten en gepraat. Heel veel pogingen gedaan tot een foto maken. Helaas is er maar 1 gelukt. De wind verpeste veel. Na nog wat gezeten te hebben, zijn we terug gelopen naar Baker Street station, weer door Regents park. Heel hard gelachen om de computerspelletjes die we vroeger speelden. (Ik herkende dingen uit het 101 dalmatiërs spel en ik moest er echt een foto van maken.) Nadat Kim haar Sherlock momentje had gehad, zijn we met de bus richting Hammersmith gegaan. Even laten zien waar ik meestal rondliep. Het was echt een hele gezellige middag! Kim ging naar de metro en ik naar Lloyds voor een afspraak. De mevrouw was niet zo aardig en zei dat ik het op internet moest doen, ok doei. Zo zei ze het bijna letterlijk. Dus. Okay. Thuis gekeken hoe dat dan zat. Ik snapte er niet zoveel van, dus ik zou later nog even aan Kate of Sam hulp vragen. Toen ik bij nursery stond, kreeg ik van Kate een appje dat ze later zou zijn en ik de kinderen wel alvast mocht halen. Het ging heel goed, alleen het jassen aantrekken is altijd (ook bij de ouders) een lastig moment, want Isla en Rafe vinden jassen niet leuk. Maar ik heb de sleutel gevonden voor succes: zeggen dat ze druiven, een koekje of iets anders lekkers krijgen als ze hun jassen aan doen. WIN! Buiten gewacht op Kate en toen met z'n vieren naar huis gegaan. Toen de kindjes sliepen heeft Kate geholpen met een bankaccount. Ik hoefde alleen nog even langs te komen om het een en ander te laten zien en dan zou het goed zijn. Jeuj! 'S avonds moest ik oppassen, eigenlijk gewoon niet het huis uit gaan, dus prima.

Donderdags brengen en halen opa en oma de kinderen naar en van nursery. Dat was even gek, dat ik niet mee hoefde, maar ook wel even fijn. Ik kon gelijk beginnen met de was van de kinderen. Toen kwam de schoonmaakster, ik wilde haar niet in de weg lopen dus ben ik op m'n kamer gaan zitten. Ineens hoorde ik enge muziek en het was echt net alsof ik in een horrorfilm zat. Gelukkig was het gewoon de schoonmaakster die naar Smooth Criminal aan het luisteren was. Toen de schoonmaakster weg was ben ik weer naar Hammersmith gegaan om mijn spullen te laten zien. Ik ben er 3 kwartier geweest. De meneer liep telkens weg en uiteindelijk voor niks, want m'n paspoort bleek genoeg te zijn omdat ik Nederlands was. Joepie. Ik zou binnen 24 uur wat horen over hoe verder. (Ik heb nog steeds niks gehoord). De rest van de dag ging prima, ik hoefde de kids niet op te halen, maar moest 's avonds wel weer oppassen. Donderdag was dus niet heel bijzonder.

Vrijdags had ik afgesproken met Linde, een Nederlandse Au Pair die ik bij de workshop in Venray had ontmoet. Het was zo leuk om haar weer te zien. Lekker rondgelopen in Hammersmith. Natuurlijk even door de Primark gelopen en kleding uitgelachen. Toen gingen we naar de Tiger, die geweldige winkel die ook in Nederland zit. We kwamen hamburgerhoeden/mutsen/dingen tegen en hebben tussen het lachen door een foto gemaakt. Het is echt verschrikkelijk, maar het moment was zo leuk. We kwamen langs de M&S waar we heerlijke rice krispies caramel chocolade dingetjes hebben gekocht om daarna in een parkje te gaan zitten. Echt, we hebben zo ontzettend gelachen. Dat had ik echt nodig. Gewoon eventjes huilen van het lachen. Wel waren we beiden een beetje de tijd kwijt, dus moest ik thuis een beetje haasten, maar ik was natuurlijk nog een half uur te vroeg bij de nursery. (Nee, dat is geen schatting, ik ben echt telkens een half uur te vroeg) Toen kreeg ik een appje van Sam dat hij een kwartiertje later zou zijn. Dus toen ben ik maar door een boekenwinkel gaan dwalen. Volgende week ga ik me inschrijven bij de bibliotheek! Half 6 heb ik de kindjes uit hun klasjes gehaald zodat we klaar waren toen Sam kwam. 's avonds ben ik met 2 Nederlandse Au Pairs door Hammersmith gelopen op zoek naar een leuke pub, niet gevonden. Maar het was wel heel gezellig.

GISTEREN HEB IK UITGESLAPEN. MY GOD HET WAS ZO FIJN. Ja, ik had het echt nodig. M'n host family is het weekend weg, dus ik had het huis helemaal voor mezelf. Ik had om 12 uur afgesproken bij Westfield Shopping Mall in Stratford en ik had helemaal de route gevonden op citymapper, maar ik drukte op een gegeven moment de pagina weg en toen was ik de route kwijt en kon ik het station niet vinden. Dus maar even aan iemand gevraagd en ik was toch redelijk op tijd. We zijn naar de Friends bank gegaan en hebben gezellig rond gelopen in het winkelcentrum. Dus weer een hele leuke middag. 's Avonds terwijl ik aan het eten was en de was aan het doen was geskyped met mam, pap en ukkie.(vooral met mam) (2 uurtjes maar).

En nu is het nu. Ik moet echt proberen om iets vaker te bloggen, maar er zijn zoveel andere dingen die ik ook wil doen, haha.

Deze post was best lang. Ik zal meteen even wat foto's in m'n albums zetten.

Liefs,

Tamara

Reacties

Reacties

Linde

Die foto is echt te erg hahahaha Maar het was super gezellig! Snel weer doen! xx

Celine

Was gezellig!! Deze week maar een keer in fulham chillen? :)

Kim

Moest dat van mijn Sherlock moment er nou echt in? Haha, het was inderdaad gezellig. :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active