Tamara in Engeland

Ik ben een vrouw met een... haarborstel!

Hallo allemaal!

Die reacties, wat lief allemaal! Ik zal zo veel mogelijk en zo interessant mogelijk proberen te bloggen haha. Ik zal het houden bij ochtend- en avondritueel, want jullie zitten natuurlijk niet te wachten op minuut voor minuut verslag. IK MAG NAMEN GEBRUIKEN, DUS IK ZAL BINNENKORT EVEN HET GEZIN AAN JULLIE VOORSTELLEN!

Gisteren heb ik niet zo heel veel bijzonders meer gedaan, dus ik zal eventjes kort de dag samenvatten.

17:30 moest ik bij de nursery staan, daar zou ik Kate weer zien en zouden we samen de kindjes ophalen. Ik mag dat nog niet zelf doen, daarvoor moet eerst papierwerk voor worden ingevuld en moet er een foto worden gestuurd (zijn we mee bezig). En deze week is alles nog een beetje wennen, voor mij maar natuurlijk ook voor de kindjes. Maar goed, ik wist om 14:00 niet zo goed meer wat te doen. Ik wilde zeker weten dat ik niet te laat zou zijn, dus was eigenlijk van plan om 16:30 thuis weg te gaan. Na wat lezen en onderste boven van m'n bed af gehangen te hebben, besloot ik te gaan wandelen in het park dat zo'n 10 minuutjes van nursery af ligt. Het weer was echt super, dus ik besloot in plaats van de bus te pakken, te lopen. Best heel goed te doen. Na wat gewandeld te hebben in het park was het 14:30. Gelukkig had ik een boek in m'n tas, dacht ik. Het boek was saai, dus heb ik met mijn prachtige lokroep eekhoorntjes naar me toe gelokt. Het werkte enigzins, de foto's komen ooit nog wel. (Vrijwel alle foto's die ik gemaakt heb, zijn van eekhoorns) Dus ik heb eigenlijk een paar uur niks zitten doen in een parkje. Het was best okay. Uiteindelijk nog te vroeg naar nursery gelopen. Gelukkig kwam Kate ook iets eerder. Eerst Isla opgehaald, aangezien die wel even losgelaten kan worden als Rafe opgehaald wordt, maar andersom niet. Daarna Rafe opgehaald, hij is helemaal gek op zijn keyworker, de "oppas-ish-iets-hoezegikdit?", zo lief. De terugreis verliep heel soepel, gelukkig. En toen was het avond en begon het avondritueel. (Spelen - Meestal bad - pyjama - melk- boekje - bed - eten voor de volwassenen) (Daar hoor ik nu dus echt bij mam, haha)

Vandaag ging mijn wekker weer heerlijk vroeg. Het gewone ochtendritueel (Wakker maken - wakker laten worden - aankleden - tanden poetsen - klaar maken - schoenen aan - jas aan - Rafe in de buggy - cornflakes-achtige dingen geven - de deur uit - bus - nursery). Rustig aan naar huis gegaan en daar eventjes genikst, heerlijk. Toen via cittmapper (de meest geweldige app ooit gemaakt) een route gezocht naar King's mall in Hammersmith. Het was helemaal niet zo ver als dat ik dacht en het is echt een fijn winkelcentrumpje. Een grote Sainsbury's, Superdrug, Tiger, Burger King, EEN ONE-POUND-STORE, en OH YEAH EEN PRIMARK. De Primark is niet enorm, maar wel fijn rustig. Even een borstel gekocht voor 1,50 pond en nieuwe 3 pond schoenen. Tijd voor lunch. Ik kon die jambol niet laten liggen, dus morgen ga ik voor straf extra gezond doen. Toen ik terug wilde lopen naar buiten, zag ik 3 meisjes die me ergens vaag bekend voor kwamen. Een van de drie draaide om en ik besloot haar naam te roepen. Gelukkig reageerde ze! Wel een beetje gek, dat ineens iemand je naam roept, dus ik heb snel duidelijk gemaakt dat ik de Tamara ben uit de Facebookgroep voor Nederlandse Au-Pairs in Londen. Met dat groepje heb ik een paar uur gezellig gepraat en toen ben ik naar huis gelopen. Thuis heb ik al m'n moed verzameld en het bonnetje gezocht van de borstel die ik voor 11 pond had gekocht bij Boots. BELACHELIJK DUUR, maar de goedkoopste was 8 pond en deze was speciaal. Maar ik heb m dus teruggebracht. Dat vond de mevrouw van Boots minder leuk, maar ik vond het wel leuk. Tja, we kunnen niet allemaal tegelijkertijd blij zijn. Na thuis op mijn wollen kleed te hebben gesprongen van geluk om mijn 1,50 pond borstel van de primark, ben ik met de bus richting een Lloyds bank gegaan. Even informatie gevraagd en gevraagd of ik een afspraak kon maken om een rekening te openen. Ze hadden over twee weken pas plek. NEE, dacht ik, daar ga ik niet op wachten, ik ben een vrouw met een banksaldo! Nou ja, dat zou ik zijn als ik een bankaccount zou hebben. Dus morgen of overmorgen maar weer naar Hammersmith wandelen, want daar zit blijkbaar ook een Lloyds. Eentje met meer adviseurs. Ik was expres naar de andere Lloyds gegaan, want die zat dichter bij nursery, dus daar was ik dan ook, alweer, mooi op tijd *te vroeg*. Dit keer samen met opa de kids opgehaald. Standaard ritueel, het enige wat ik graag wil vertellen is dat ik zelf de buggy veilig uit de bus heb gekregen, zonder dat Rafe eruit is gevallen. De vorige keer moest iemand de voorkant vasthouden. Ik heb een tactiek nu. Ik had druifjes en biscuits meegenomen voor de kindjes waar ze heel gelukkig mee waren. En thuis was het heel gezellig!

Dus, toch nog een redelijk verhaal met wat minder interessante dingen voor sommigen. Oh well. Ik maak ook maar gewoon een einde aan deze post, omdat ik in het zegmaartaart patroon val. (zegmaartaart is mijn personalblog)

Liefs,

Tamara

Reacties

Reacties

monika

Weer geweldig meis.
gelukkig heb je het nog niet te druk.
en ben op skype net zo gek als thuis.

Theo &Marjo

Hai meissie, het klinkt allemaal geweldig, fijn te horen dat je het zo naar je zin hebt èn een heel leuk gezin getroffen hebt! Das toch altijd maar afwachten, dus Toppie! Hopen dat je nu een lekker rustige nacht krijgt en natuurlijk morgen fruitig weer op!;-)
Slaap lekker meis! Liefs van ons

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active