Tamara in Engeland

Tamara-in-Engeland!

Hoi hoi!

Het eerste gezin waarmee ik contact kreeg was het Nederlandse gezin. 4 dagen later kreeg ik een mail van Smart AuPairs met een link naar een nieuwe match. Ik logde in en klikte op de familienaam. (Voor nu even de familie D) Ik kwam op een pagina met wat informatie en kon doorklikken naar een brief. Een zelfde soort brief die ik moest schrijven, maar dan gericht aan een Au Pair. De brief was best lang, erg leuk om te lezen en ook wat er in stond sprak me erg aan. Als laatste stond het kopje Photos op me te wachten. Een meisje van 3 en een jongetje van 1, dat wist ik. Toen de foto's waren geladen maakte ik een geluid wat menig persoon aan het lachen zou hebben gekregen. "MAAAAAAAM, JE MOET ECHT EVEN KOMEN KIJKEN!" 2 schatjes, echt. En ook wat foto's van de erg vriendelijk ogende ouders.

Dus. Een erg leuke brief, leuke foto's, MAILEN. Ondertussen was ik dus bezig met het Nederlandse gezin, maar ik bleef maar zuchten als er weer geen mail was van de familie D. Toen kwam dus de afwijzing van het Nederlandse gezin en steeds meer familieprofielen die ik kon bekijken. Ik kon niet stil blijven zitten, dus ik bleef ook maar andere gezinnen mailen. Maar telkens geen reactie, van geen enkel gezin. Elke keer dat ik contact had met Smart AuPairs, bleef ik vragen of ze al wat hadden gehoord van de familie D. Nee, en ze hadden ook de telefoon niet opgenomen toen ze belden. Ondertussen heb ik ook een keer een familie af moeten wijzen. Het moet goed voelen. Je moet niet twijfelen. En vorige week, 3 weken na mijn eerste mail naar hun, kreeg ik dan EINDELIJK een mail van de familie D. Ze waren op vakantie. En ze wilden die avond heel graag contact met me hebben via een Skype call. Ik kon niet vrolijker worden dan dat ik toen was. Ik ging Skypen met het gezin waar ik al drie weken niet over op kon houden. En die middag kreeg ik ook een mail van een ander gezin dat graag de dag er na met me wilde bellen. Ik wist ineens wanneer de vakantie in Engeland voorbij was.

Het Skype gesprek met mevrouw D. Ik was nerveus, ja. Maar toen we eenmaal aan het praten waren, was dat zo weg. Het was heel ontspannen, gezellig en ik kreeg het gevoel dat ze positief over me was. Ik kon niet stoppen met glimlachen. Ze zou binnen 48 uur weer contact met me opnemen.

Die dag er na ging ik dus bellen met mevrouw B, van het andere gezin. Ook super gezellig, leuk en ontspannen. En toen moest ik in mijn hoofd al gaan bedenken wat ik zelf wilde. Want er was natuurlijk een kans dat ze me allebei een baan aan zouden bieden. Plusjes en minnetjes afwegen. Zucht. Lastig. Zondag kreeg ik het aanbod van de familie B al. Maar iets in me wilde wachten op wat de familie D zou zeggen. Stiekem wist ik het zelf dus al. Ik heb 3 weken lang "achter de familie D aangezeten". Als zij me de baan aan zouden bieden, zou ik voor hun gaan.

"Waarom wil je dat gezin zo graag?" vroeg mijn moeder telkens. Geen idee, het voelde gewoon al goed toen ik de brief las en de foto's zag. En na het Skype gesprek helemaal.

Gisteren kreeg ik de mail. "ZE WILLEN ME HEBBEN! ZE WILLEN ME HEBBEN!" Mijn vader sprong bijna de keuken uit, die wist gelijk waar ik het over had. Ik heb meteen gemaild dat ik heel graag de baan aanneem.

Meteen Travel Active en Smart AuPairs gemaild. En toen kwam misschien wel het lastigste. De familie B afmailen. Nee, dat was echt niet leuk. Maar wat moet, dat moet, dus heb ik een vriendelijke mail in elkaar gezet en de mail maar zo snel mogelijk verstuurd.

Het zoeken naar een gastgezin heeft me toch iets geleerd. Als je iets écht graag wil, geef niet op. Ik heb er 3 weken op moeten wachten, maar ga uiteindelijk toch naar het gezin waar ik het liefste heen wilde. Dus ook voor toekomstige Au Pairs: Krijg je maar geen mail terug? Heb wat geduld en stuur desnoods een extra mail er doorheen. Families kunnen op vakantie zijn en dan eindig je zo onderaan de stapel mails in de inbox!

Dus 19 of 20 september vertrek ik naar Londen om Au Pair te zijn van de familie D. Ik kan bijna niet meer wachten!

Oh ja, want ze wonen in Londen, dat had ik nog niet verteld. Hihi.

Nu is het tijd om alles te regelen. De vlucht, verzekeringen uitzoeken, een "Hoera-we-zijn-voorlopig-van-Tamara-af" feest plannen en morgen heb ik de voorbereidingsworkshop van Travel Active.

Exciting times.

Liefs,

Tamara

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active