Tamara in Engeland

Even voorstellen en vertellen

Hoi hoi!

Mijn naam is Tamara, ik ben 18 jaar oud en ik woon in Heelsum, vlakbij Arnhem. Ik ben net klaar met de HAVO en hoop begin september naar Engeland te gaan als Au-Pair. Ik hou van schrijven, zwemmen, voetballen, zingen (dat wil niet zeggen dat het goed klinkt), toneel spelen, films kijken, muziek luisteren en leuke dingen doen met vrienden. En bloggen, dat vind ik ook leuk om te doen! Daarom wil ik tijdens mijn avontuur een blog bijhouden voor iedereen die het wil lezen. Aangezien ik niet zo heel veel meer over mezelf kan vertellen nu, schrijf ik nu even over hoe alles tot nu toe is gegaan.

Al voordat ik had besloten dat ik voor een jaar als Au-Pair naar Engeland wilde, bekeek ik al blogs van meisjes die als Au-Pair in Engeland zaten. Na het lezen van heel veel blogs en de infodag van Travel Active wist ik het zeker. Ja, dit wilde ik gaan doen in mijn tussenjaar. Op de infodag heb ik me meteen ingeschreven en twee dagen later had ik het aanmeldingspakket al in mijn mailbox. Ik wist dat het veel invulwerk zou zijn en dat ik zeker weten zou vergeten om dingen er in te zetten, dus ik was heel blij dat ik een half jaar had om het in te vullen. Ook moest ik een Dear Hostfamily letter schrijven, 2 Child Care References in laten vullen, 1 Character Reference, kopieën maken van al m'n (zwem)diploma's en ik moest een fotoalbum maken op de computer. En alles moest in het Engels! Ja, het was wat werk, maar dat zorgde er wel voor dat het heel fijn was dat alles klaar was.

Maar toen, toen was het wachten op het telefoontje van de afdelingsleider van de HAVO. Persoonlijk wist ik vrijwel zeker dat ik het niet gehaald had en had me dan ook al ingeschreven op het MBO. Ik was dan ook heel verbaasd toen ik te horen kreeg dat ik met een herkansing gewoon kon slagen. En dat deed ik. Aangezien ik dat niet aan had zien komen, had ik mijn verklaring omtrent het gedrag nog niet aangevraagd. Terwijl dat onderweg was, heb ik het hele pakket naar Travel Active gestuurd. Zij hebben voor mij een interview en een voorbereidingsworkshop gepland.

Het interview via Skype was al heel snel. Er werden wat dingen gevraagd over mijn pakket en daarna werden er in het Engels wat vragen gesteld. Wat verwachtte ik ervan? Beschrijf jezelf in 3 woorden. Waarom ben jij een goede Au-Pair? Ik ben absoluut niet onzeker over mijn Engels, maar toch vond ik het super spannend. Gelukkig ging alles helemaal prima. Al heel snel kreeg ik te horen dat ik geaccepteerd was en kreeg ik contact met Smart AuPairs, een Engels Au-Pair bureau. Daarmee heb ik ook een interview gehad via Skype, wat ongeveer hetzelfde was als dat met Travel Active.

En nu, nu ben ik op zoek naar een leuk gastgezin. Gisteren ben ik bij een Nederlands gezin langs geweest dat net in Engeland woont, maar voor een weekendje hier nog even op vakantie is. Ik had al telefonisch contact met ze gehad en real life was het even gezellig. Zij hebben nog contact met een ander meisje en dinsdag hoor ik wie ze kiezen. HEEEEEL spannend dus!

Zo. Dit was mijn eerste blogpost.

Ik moet nog wel even iets verzinnen voor die banner, mhm.

Mocht je nou super geinteresseerd zijn in mijn avontuur, dan kun je e-mail achterlaten in de balk rechts en dan krijg je een mail als ik weer iets gepost heb of als ik hier foto's op zet.

Liefs,

Tamara

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active